Heb jij de taak gekregen om een onvergetelijk feestje te organiseren? Super tof! Maar er komt veel meer bij kijken dan dat je zou denken. Je dient rekening te houden met ontzettend veel dingen. Denk hierbij aan de verschillende collega’s, locatie, catering, muziek en uitnodigingen. Genoeg werk aan de winkel dus. Maar wees niet getreurd, want door middel van deze blog willen we je alvast op weg helpen. Lees snel verder!
Maak een knusse indeling
Pas de grootte van de feestlocatie altijd aan aan op het aantal gasten. Dus ga jij een bedrijfsfeest organiseren? Inventariseer altijd eerst hoeveel collega’s er aanwezig zijn. Als je met 50 man in een enorme sporthal staat zorgt dat voor lege ruimtes. Niet echt ideaal. Hoe dichter men bij elkaar zit of staat, hoe gezelliger het wordt. Uiteraard dien je wel rekening te houden met de comfortzone van de gasten en is het niet de bedoeling dat iedereen te druk op elkaar staat.
Het budget
Wanneer je eenmaal weet hoeveel man er aanwezig gaat zijn is het belangrijk om van tevoren vast te stellen hoeveel geld je ongeveer mag uitgeven. Maak daarom een berekening van hoeveel een gemiddelde gast eet en drinkt. Door hiervan een schatting te maken, voorkom je dat je tijdens het inkopen doen niet voor verrassingen komt te staan.
De locatie
Daarna is het tijd om een supergave locatie te vinden. Je weet wat het budget is en je weet hoeveel mensen er aanwezig zijn. Als het feest gewoon bij iemand thuis is, dan is de kans een stuk kleiner dat het een onvergetelijk feest is dan als je het bijvoorbeeld in een groot paleis gaat vieren. Uiteraard kan niet iedereen zijn feest in een paleis vieren, maar het is in ieder geval wel de moeite waard om op zoek te gaan naar een bijzondere locatie om het feest toch nog even wat extra’s mee te geven.
Muziek
Uiteraard mogen we een ander belangrijk onderdeel niet vergeten, namelijk de muziek. Muziekvoorkeuren kunnen een feest maken of breken. Stem daarom goed af wat de gewenste muziekstijlen zijn. Zijn er daarnaast ook speeches of andere stukjes die gedaan moeten worden? Zorg dan dat je dit ruim op tijd aangeeft aan de DJ. Zij hebben de microfoon en kunnen wellicht de speech begeleiden met enige vocale noten.
Zorg voor voldoende snacks
Tot slot is het belangrijk dat er voldoende hapjes en snacks aanwezig zijn. Zorg er wel voor dat deze snacks handzaam zijn. Het is namelijk erg lastig dansen met een zak patat en klodder ketchup in de hand. Een bitterbal of kaassoufle is daarentegen wel erg handzaam en dat lust iedereen wel.
Als jij bovenstaande tips blijft volgen en je eigen creativiteit hierbij toevoegt, dan ga jij een onvergetelijk feestje organiseren!